Aktuelt
Nyheder
Støjvarsling
Publikationer
Sociale medier
Her kan du læse om vores behandling af persondata, samt oplysninger om håndtering af e-mails og brug af sikker e-mail samt om anonymitet.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse behandler eksempelvis personoplysninger, når borgere henvender sig med spørgsmål eller meningstilkendegivelser.
Behandlingen af personoplysninger sker efter reglerne i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.
Oplysningerne kan blive delt med andre myndigheder på Forsvarsministeriets område, der varetager specialiserede funktioner, f.eks. indenfor rekruttering, regnskab og ejendomsadministration. Oplysningerne kan desuden blive behandlet i it-systemer, der er fælles mellem flere forskellige myndigheder på Forsvarsministeriets område, og hvor der derfor er et fælles dataansvar mellem myndighederne. I særlige tilfælde kan oplysningerne endvidere blive delt med andre myndigheder, for eksempel et andet ministerium, hvis Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse finder, at en henvendelse hører under et andet ministeriums ressortområde.
I forbindelse med Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses behandling af personoplysninger, har du ret til at:
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på datatilsynet.dk.
Anmodninger om indsigt, berigtigelse, sletning, begrænset behandling eller indsigelse sendes til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse (find vores kontaktinfo her).
Klager til Datatilsynet sendes til (find kontaktinfo her).
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har udpeget en databeskyttelsesrådgiver, som er ekspert i reglerne om persondatabehandling. Databeskyttelsesrådgiverens opgave er bl.a. at sikre, at Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse overholder reglerne om, hvordan personoplysninger behandles lovligt og sikkert.
Databeskyttelsesrådgiveren kan oplyse dig nærmere om reglerne for databeskyttelse. Databeskyttelsesrådgiveren kan også vejlede dig om dine rettigheder i forhold til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses behandling af personoplysninger, og hvem du skal kontakte, hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder.
Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelses databeskyttelsesrådgiver kan kontaktes på e-mail FES-KTP-JA-DPO@mil.dk eller ved at sende et brev att. databeskyttelsesrådgiveren til (find vores kontaktinfo her).
Når du skriver til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse på fes@mil.dk, sendes din e-mail til en central postkasse i Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Når e-mailen er modtaget, journaliseres den og sendes videre til de respektive kontorer.
Herefter behandler vi din henvendelse så hurtigt som muligt. Vi bruger kun dine personoplysninger til at kunne svare på din e-mail.
Med NemID og Digital Post kan borgere og virksomheder sende meddelelser sikkert til Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Digital Post-systemet sørger for, at meddelelserne bliver digitalt signeret og krypteret.
Læs mere om digital post som borger på Borger.dk og som virksomhed på Virk.dk. Du kan også vælge at sende os en helt normal e-mail til fes@mil.dk, som hverken er signeret eller krypteret.
For at kunne videreudvikle og forbedre hjemmesiden fører vi statistik over, hvordan brugere anvender vores hjemmeside. Det betyder, at vi indsamler oplysninger via cookies. Vi opsamler udelukkende statistikken i opsummeret form, eksempelvis til at se hvilke sider vores brugere ser mest. De indsamlede oplysninger giver ikke mulighed for at identificere enkelte brugere. Data videregives ikke til tredjepart.
Læs mere om vores brug af cookies
Når du tilmelder dig vores nyhedsmail, opsamles din e-mail-adresse bag i vores hjemmesidesystem, så vi kan udsende vores nyhedsbeskeder til dig. Listen er kun tilgængelig for vores webmaster. Du kan afmelde dig ved at klikke på linket i bunden af alle nyhedsmails, du modtager. Når du opsiger din tilmelding, slettes din e-mail-adresse automatisk.