Forsvarets bygninger og lokaler

Vi råder over vidt forskellige bygninger og lokaler, som spænder fra alt fra gamle, fredede slotte til kasernebygninger med mange anvendelsesområder og små bygninger ude i øvelsesterrænerne.

 

Hvis du ønsker at leje en af Forsvarets lokaler til et kortvarigt arrangement, skal du være opmærksom på, at lejeforholdet kan være underlangt en række regler, bl.a. en klausul om at din booking kan annulleres med kort varsel, hvis der bliver operativt behov for lokalet. Det er ikke så tit, at det sker, men vores første prioritet er altid at sikre soldaternes behov.

 

Herunder har vi samlet de mest almindelige regler og FAQ. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores Servicecenter på telefon 72 81 33 00. 

 

Hvad koster det at leje et lokale hos Forsvaret?

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse er som statslig myndighed underlagt en række regler, som bl.a. skal sikre, at vi ikke medvirker til konkurrenceforvridning. Leje af vores lokaler vil derfor ske til markedsleje.

 

Hvor lang tid tager ansøgningsprocessen?

Ejendomsstyrelsen modtager rigtig mange henvendelser hver dag. Når vi modtager din ansøgning, er der en række godkendelser, som skal opnås, inden vi kan tilbyde dig en lejekontrakt, bl.a. om lokalet er ledigt, og om de lokale enheder kan godkende arrangementet. Alt i alt må du væbne dig med lidt tålmodighed, men vi bestræber os på at kunne færdigbehandle din ansøgning i løbet af 5 uger.

 

Kan min booking annulleres, når jeg har modtaget en lejekontrakt?

Ja, det kan den godt – endda med kort varsel. Det er heldigvis ikke så tit, at det sker. Lokalerne er først og fremmest til rådighed for Forsvarsministeriets myndigheder, men ofte kan vi finde andre lokaler, så vi ikke skal aflyse indgåede aftaler. Der kan dog blive behov for at annullere indgåede aftaler.

 

Lokale reglementer

Når du lejer et lokale hos os, kan der være lokale reglementer, som du skal overholde. Du bør derfor undersøge dette inden dit besøg. Ofte vil du blive mødt af krav om at fremsende en liste over deltagere i dit arrangement, dette for at tilsikre, at vi ved hvem, der besøger vores kaserner mv.

 

Færdsel på eget ansvar

Al færdsel på vores ejendomme sker på eget ansvar, og det militære personels anvisninger skal altid følges.

 

Hvor ser jeg se, hvad jeg kan leje?

Du bedes kontakte vores Servicecenter for at få oplyst hvilke lokaler, der er mulighed for at leje. De kan kontaktes mail FES-KTP-SERVICECENTER@mil.dk eller på telefon 7281 3300.

 

Ansøgning om leje af lokaler

Hvis du ønsker at leje et af vores lokaler, skal du udfylde et ansøgningsskema, som du sender på mail til vores Servicecenter på mail: FES-KTP-SERVICECENTER@mil.dk. Ansøgningsskemaer kan du finde via link herunder - ved at vælge hvilken type lokale, du ønsker at leje.

Bemærk venligst, at der kan være lang sagsbehandlingstid, hvorfor du bør sende din ansøgning i god tid – gerne et par måneder før ønsket leje.

 

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkomme til at kontakte Servicecentret – enten på mail FES-KTP-SERVICECENTER@mil.dk eller på telefon 7281 3300.

Åbningstider:

Mandag: 08.00-17.00

Tirsdag:  08.00-15.30

Onsdag:  08.00-17.00

Torsdag: 08.00-14.00

Fredag:   08.00-14.00

Lørdag:   Lukket

Søndag:  08.00-12.00

 

Sidst opdateret 18. august, 2021 - Kl. 13.24